“Μαθαίνω τον εαυτό μου- Διαλέγω επάγγελμα και τρόπο ζωής

Το πρόγραμμα
Μαθαίνω τον εαυτό μου – διαλέγω επάγγελμα και τρόπο ζωής
ανήκει στα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας, ωστόσο έχει πολλά κοινά σημεία με τα Προγράμματα Αγωγής Υγείας.
Συντονίστρια του προγράμματος είναι η κυρία Κυριακή Πετρίτση και συμμετέχων ο κύριος Αντώνης Πουλιάσης. Στο πρόγραμμα τυπικά συμμετείχαν 30 μαθητές από τη Β΄ και τη Γ΄ Γυμνασίου.
Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές:
• Να αποκτήσουν αυτογνωσία (γενικά όσον αφορά την προσωπικότητα τους, αλλά και ειδικότερα να συνειδητοποιήσουν κλίσεις και τα ενδιαφέροντα, αξίες για τη ζωή και τις επαγγελματικές τους αξίες, τις ικανότητες – δεξιότητες που κατέχουν ή μπορούν να αναπτύξουν.
• Να διερευνήσουν επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν, όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας, τα προσόντα που απαιτούνται, τις αξίες που το επάγγελμα αντιπροσωπεύει.
• Να αντιληφθούν και ιδιωτική ζωή συνδέονται στενά, επιδρούν και χρωματίζουν η μια την άλλη.
Κατά την υλοποίηση του προγράμματος οι δυσκολίες ήταν αρκετές:
• Το πρόγραμμα δεν έγινε κάποιες φορές (λόγω εκδρομών, επίδοσης βαθμών, κακοκαιρίας)
• Οι μαθητές που συμμετείχαν απουσίαζαν συχνά.
• Σπάνια υπήρχε η ίδια σύνθεση, αφού αυτοί που συμμετείχαν σταθερά ήταν περίπου το ένα τρίτο, ενώ παρόντα ήταν περίπου τα δύο τρίτα.
• O κύριος Πουλιάσης έπαθε τροχαίο, γεγονός που μας λύπησε όλους πολύ.
• Κατά την υλοποίηση του προγράμματος :
• Παίξαμε για να γνωριστούμε, να νοιώσουμε άνετα και να εμπιστευτούμε ο ένας τον άλλο.
• Χορέψαμε
• Τραγουδήσαμε
• Αυτοσχεδιάσαμε
• Δραματοποιήσαμε παραμύθια και τραγούδια σχετικά με το επάγγελμα
• Ζωγραφίσαμε το ιδανικό για μας επαγγελματικό δέντρο
• Συζητήσαμε πολύ.
Δημιουργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης που μας βοήθησε να «ανοιχτούμε». Σε αυτό ρόλο έπαιξαν οι «γιορτούλες» και η διαβεβαίωση ότι καθένας μοιράζεται με την ομάδα ό,τι και όσο θέλει.
Ο φάκελος μας ήταν προσωπικός και κανείς δεν είχε πρόσβαση σε ό, τι γράφαμε, αν εμείς δε θέλαμε να το μοιραστούμε.
Μας επισκέφτηκε ο υπεύθυνος του ΚΕΣΥΠ Περιστερίου, κύριος Μανουσάκης και υλοποιήσαμε μαζί μια πολύ ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική άσκηση επιβίωσης στην έρημο.
Πραγματοποιήσαμε ημερήσια εκδρομή στο δάσος της Βελίνας με την περιβαλλοντική ομάδα και το πολιτιστικό πρόγραμμα. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η τριήμερη εκδρομή στη Σύρο, στην οποία συμμετείχαν παιδιά από το δικό μας πρόγραμμα, αλλά και από τη θεατρική ομάδα του σχολείου. Στη Σύρο μεταξύ των άλλων επισκεφτήκαμε το μουσείο παραδοσιακών επαγγελμάτων και το βιομηχανικό μουσείο, στο οποίο η ξενάγηση ήταν εξαιρετική.
Τι πετύχαμε:
• Κατορθώσαμε να εντοπίσουμε κλίσεις, ενδιαφέροντα, αξίες και να μάθουμε καλύτερα ποιοι είμαστε και ποιοι όχι.
• Δεν κατορθώσαμε να διερευνήσουμε επαγγέλματα. Ωστόσο μάθαμε κάποιες τεχνικές αναζήτησης. Πήραμε την πρώτη σημαντική απόφαση που αφορά στο Γενικό ή τεχνικό Λύκειο και κάποιοι από εμάς αποφάσισαν και ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν.
• Κατορθώσαμε να δούμε πόσο σημαντικός είναι για μας ο ελεύθερος χρόνος, η οικογένεια, τα χρήματα, η επαγγελματική καταξίωση και καταλάβαμε ότι επάγγελμα και προσωπική ζωή είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.
• Διασκεδάσαμε, μιλήσαμε, χαρήκαμε και νοιώσαμε ότι λίγο πολύ έχουμε τις ίδιες ανησυχίες.
• Η συμμετοχή στο πρόγραμμα μας ικανοποίησε και ήταν μια θετική εμπειρία.