1st Transnational Meeting

 

“DIGITAL UPDATE ON THE ARTS
                                                                                    AND CREATIVITY IN EDUCATION”
                                                                                   2017- 1- LV01- KA219- 035422_3

1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (1st TRANSNATIONAL MEETING)

Το τριήμερο 16, 17 και 18 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διεθνική συνάντηση του προγράμματός μας («The ARTICS»). Χώρα υποδοχής ήταν η Ελλάδα, οπότε το σχολείο μας σχεδίασε, οργάνωσε και φιλοξένησε τη συνάντηση. Υποδεχτήκαμε δέκα συναδέλφους από τις χώρες – εταίρους, τη Λετονία, τη Φιλανδία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ιταλία.

Τα βασικά θέματα της συνάντησης ήταν η πραγματοποίηση σύντομου σεμιναρίου στη «Δημιουργική Τάξη» και η εργασία πάνω σε ζητήματα που αφορούν το πρόγραμμα καθαυτό. Παράλληλα διοργανώσαμε γεύματα αλλά και επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, για να γνωρίσουν οι εταίροι μας από πιο κοντά την ιστορία, τον πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας μας. Συγκεκριμένα:

Α. Την 1η μέρα (16-10-2017) πραγματοποιήθηκε το εργαστήρι της «Δημιουργικής Τάξης» στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας από τις 9.00 μέχρι τις 14.00. Εμψυχώτρια (Facilitator) ήταν εκπαιδευτικός του σχολείου μας που έχει εκπαιδευτεί από την PYE global (Partners for Youth Empowerment) στη βιωματική μάθηση και την υλοποίηση παιδαγωγικών δραστηριοτήτων βασισμένων στις Τέχνες.

Στόχος του εργαστηρίου ήταν να εξοικειωθούν οι εταίροι μας με καινοτόμες πρακτικές που προάγουν τη δημιουργικότητα και καλλιεργούν δεξιότητες απαραίτητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα, τις οποίες, άλλωστε, έχουμε συμπεριλάβει στον αρχικό σχεδιασμό της αίτησης και θα υλοποιήσουμε στις πενθήμερες συναντήσεις μας με μαθητές (L/T/T activities).

Το εργαστήρι περιλάμβανε δραστηριότητες όπως:

  • Δημιουργία της προσωπικής καρτέλας με το όνομά μας
  • Δραστηριότητες γνωριμίας, σπάσιμο πάγου, παιχνίδια ονομάτων
  • Προσδιορισμός των στόχων και σύνταξη της συμφωνίας της ομάδας
  • Δραστηριότητες με ρυθμό και κίνηση για ζέσταμα και ενεργοποίηση
  • Δραστηριότητες για οικοδόμηση εμπιστοσύνης και χτίσιμο ομάδας
  • Δραστηριότητες με αυτοσχεδιασμό, παιχνίδι ρόλων και αφήγηση ιστορίας
  • Δραστηριότητες για την ανάπτυξη ενσυναίσθησης στην ομάδα
  • Συνεργατική δημιουργία ποιήματος και θεατρική απόδοση με τη χρήση διαφορετικών ειδών τέχνης (ρυθμός, μουσική, τραγούδι, χορός-κίνηση, απαγγελία/θέατρο, κλπ)

Προσφέρθηκε γεύμα σε γνωστό εστιατόριο του Περιστερίου και ακολούθησε βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Β. Την 2η μέρα (17-10-2017) εργαστήκαμε από τις 9.00 μέχρι τις 14.00 πάνω σε θέματα που αφορούν το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος για να διασφαλίσουμε την επιτυχή εξέλιξη και ολοκλήρωσή του. Συγκεκριμένα:

  • Κάθε εταίρος έκανε μια σύντομη παρουσίαση του σχολείου του με power point
  • Προγραμματίσαμε τις δύο επόμενες συναντήσεις με μαθητές στη Φιλανδία (14-19/ 01/2018) και την Ισπανία (15 – 20/04/2018)
  • Αναθέσαμε καθήκοντα και ευθύνες σε κάθε σχολείο
  • Προγραμματίσαμε και σχεδιάσαμε αναλυτικότερα τις δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν στη διάρκεια του πρώτου έτους θέτοντας σαφές χρονοδιάγραμμα
  • Συζητήσαμε το θέμα της κινητικότητας και φιλοξενίας των μαθητών στις δύο επόμενες συναντήσεις (C1, C2) και το πρόγραμμα της συνάντησης στη Φιλανδία
  • Συζητήσαμε ζητήματα οικονομικής διαχείρισης
  • Προσδιορίσαμε τον τρόπο επικοινωνίας από εδώ και πέρα για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στη διαχείριση του σχεδίου.
    Προσφέραμε γεύμα στο σχολείο και το απόγευμα έγινε οργανωμένη ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Γ. Την 3η ημέρα (18-10-2017) πραγματοποιήσαμε ημερήσια εκδρομή στην Ύδρα από τις 9.00 μέχρι τις 20.30. Εκεί οι εταίροι μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το αρχοντικό του Λάζαρου Κουντουριώτου, που είναι παράρτημα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, και να ενημερωθούν για την ιστορία του νησιού και το ρόλο του στην Ελληνική Επανάσταση, να περιδιαβούν στα γραφικά σοκάκια και να θαυμάσουν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των σπιτιών, να δοκιμάσουν την τοπική κουζίνα.

Με την επιστροφή μας έγινε και ο αποχαιρετισμός της ομάδας και όλοι συμφωνήσαμε ότι ήταν μια εποικοδομητική, δημιουργική και ευχάριστη πρώτη συνάντηση. Διαπιστώσαμε επίσης ότι καλλιεργήθηκε ένα φιλικό κλίμα μεταξύ μας εντελώς απαραίτητο για την επιτυχή έκβαση της συνεργασίας μας.

Η παιδαγωγική ομάδα

 

Η ομάδα μας

Το βίντεο της παρουσίασης του σχολείου μας


Παρουσίαση του συνεργατικού ποιήματος